وین دایر
نوشته شده توسط : مجله موفقیت

وین دایر (2015-1940) از طریق کتاب‌ها و تورهای سخنرانی‌اش، گورو خودیاری آمریکایی، الهام بخش توده‌های جهانی برای بهینه‌سازی پتانسیل‌هایشان شد. دایر در یک حرفه نویسندگی که چهار دهه به طول انجامید، 21 کتاب پرفروش نیویورک تایمز را منتشر کرد که رشد خود را از طریق بهبود حالات ذهنی و عاطفی فرد بررسی می کرد.

دایر چند سال بعد را در یتیم‌خانه‌ها و خانه‌های پرورش‌دهی زندگی کرد و در سال 1946 او و برادرش را در خانه‌ای در Mt. Clemens، میشیگان یافت و در آنجا وارد کلاس اول شد. دو سال بعد، هیزل با بیل دروری ازدواج کرد، به این امید که بتواند به ثبات مالی دست یابد تا بتواند پسرانش را به خانه بیاورد. در سال 1949، خانواده دوباره به هم پیوستند و هر سه پسر دایر با مادر و ناپدری خود در دیترویت زیر یک سقف زندگی می کردند. با این حال، خوشبختی این دیدار کوتاه مدت بود: همانطور که پسرها به زودی متوجه شدند، ناپدری آنها یک معتاد الکلی بدرفتار کلامی بود.

دنیای درونی را در کودکی کشف کرد
در کلاس چهارم، دایر اولین لحظه "آ-ها" خود را در رابطه با قدرت ذهن انسان تجربه کرد و این در زمان عجیبی رخ داد: در هنگام خواندن با صدای بلند باغ مخفی. این رمان که در سال 1910 توسط نویسنده بریتانیایی فرانسیس هاجسون برنت نوشته شده است، مفهوم شفا را از طریق کشف "باغ مخفی" که به معنای واقعی کلمه یکی از بیماری های فرد را درمان می کند، بررسی می کند. دایر در زندگی‌نامه خود، من می‌توانم اکنون به وضوح ببینم، نوشته است که هر روز مشتاق شنیدن این کتاب است، زیرا داستان او را از زندگی پرآشوب خانه‌اش خارج می‌کند. دایر با خواندن باغ مخفی به این نتیجه رسید که می تواند باغ مخفی خود را نشان دهد - "مکانی در درون من که هیچ محدودیتی ندارد، هیچ مانعی ندارد، و جایی که من می توانم برای خودم راهی برای زندگی ایجاد کنم که از همه و همه مصون باشد. تأثیراتی که ممکن است من را پایین بیاورد.» او این ایده را در قالب کتاب در دوران بزرگسالی اش بررسی می کرد و قدرت بالقوه ذهن به موضوعی مداوم در کارش تبدیل شد.

تا سال 1955، دایر در دبیرستان بود و در بازار استالز، یک فروشگاه مواد غذایی محلی کار می کرد. برادران او نیز کار می‌کردند و همگی در قبض‌های خانه کمک می‌کردند. هیزل درخواست طلاق داده بود، زیرا می دانست که او و پسرانش می توانند به تنهایی زنده بمانند. در این زمان دایر اشتیاق خود را به خواندن و نوشتن کشف کرده بود و از نوشتن گزارش کتاب برای همکلاسی هایش پول بیشتری به دست آورده بود. در دوران دبیرستان، زمانی که به دلیل امتناع از انجام تکالیف زیست شناسی که او را بیهوده می دانست به دفتر مدیر فرستاده شد، دومین «بیداری» روحانی داشت. در حالی که منتظر بود تا مدیر مدرسه را ببیند، دایر یک نسخه از کتاب والدن هنری دیوید ثورو را در دفتر پیدا کرد و شروع به خواندن آن کرد و بلافاصله شیفته سبک نوشتن و مطالب شد. این کتاب نوجوان را با ایده استعلایی آشنا کرد.

پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان دنبی دیترویت در سال 1958، دایر به نیروی دریایی ایالات متحده پیوست و به باینبریج، مریلند فرستاده شد تا در مورد ارتباطات دریایی بیاموزد تا بتواند به عنوان رادیو و رمزنگار کار کند. دو سال بعد، او در ناو هواپیمابر USS Ranger مستقر شد که در آلامدا، کالیفرنیا واقع شده است. دایر بعداً در یک تور در گوام مشغول به کار شد و در سپتامبر 1962 از نیروی دریایی اخراج شد و به درجه افسر خرد رسید.

روانشناسی کاوش شده
پس از ترک ارتش ایالات متحده، دایر وارد دانشگاه ایالتی وین در زادگاهش دیترویت شد. او در سال 1965 مدرک لیسانس خود را در تاریخ و فلسفه و سپس مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی را در سال 1966 دریافت کرد. در سال 1968 با جودیت ماتسورا ازدواج کرد و صاحب یک دختر به نام تریسی شد. او برای تنوع بخشیدن به مطالعاتش در مقطع دکترا در مشاوره تحصیلی، کلاس های تکمیلی را در دانشگاه میشیگان در نزدیکی آن آربور گذراند. یکی از آن کلاس ها - روانشناسی ادراک - تأثیر ماندگاری داشت. در این دوره، هیپنوتیزم به عنوان وسیله ای برای درمان مشکلات ادراکی مورد بررسی قرار گرفت.

در طی این کلاس، دایر در مورد قدرتی که ذهن ممکن است بر بدن داشته باشد، یاد گرفت. او همچنین آموخت که ادراکات یک فرد توسط باورهای او کنترل می شود. مربی این اصل را در آزمایشی نشان داد که در آن او زنی را با یک مداد پاک کن لمس کرد و او از درد جیغ کشید زیرا متقاعد شده بود که یک سنجاق داغ است. پیش از این، مربی یک سنجاق داغ به زن نشان داده بود و به او اجازه داده بود که گرمای آن را نزدیک گونه‌اش احساس کند. زن حتی در محلی که پاک کن او را لمس کرده بود تاول زد. دایر شیفته کلاس را ترک کرد.

در سال 1974، دایر از قبر پدرش بازدید کرد و لحظه مهم دیگری را تجربه کرد که بر کار او تأثیر گذاشت. او در تمام دوران کودکی خود در مورد پدرش فکر می کرد و از اینکه مرد خانواده را رها کرد عصبانی بود. پدر دایر در واقع در سال 1964 مرده بود، اما پسرش تا سال ها بعد متوجه این موضوع نشد. در 30 آگوست 1974، دایر در بیلوکسی، می سی سی پی بود و تصمیم گرفت قبر پدرش را زیارت کند. در کتاب «حالا می توانم به وضوح ببینم» او آن روز را یکی از مهم ترین روزهای زندگی خود توصیف کرد.

دایر چندین ساعت را در کنار قبر گذراند و با مرد صحبت کرد و با این کار متوجه شد که خشم و کینه او از بین رفته است. او همچنین به دنبال یکی از دوستان پدرش رفت و در مورد ماهیت کوچ نشینی دایر ارشد و مبارزه او با الکل اطلاعات بیشتری کسب کرد. همانطور که او در "من می توانم اکنون به وضوح ببینم" نوشت، بخشیدن پدرش زندگی او را تغییر داد. او خاطرنشان کرد: «وقتی توانستم عشق را به جایی که قبلاً نفرت غالب بود ببخشم و بفرستم، همه چیز در زندگی من تغییر کرد. "کلمات مناسب وجود داشت، افراد مناسب شروع به نشان دادن کردند، شرایط به طرزی جادویی ظاهر شد، همه کمبودها از بین رفت، سلامتی من برگشت، انرژی من دوباره شعله ور شد و زندگی من پر از فراوانی شد." دایر در کارهای بعدی خود به طور گسترده روی بخشش تمرکز کرد.

پرفروش ترین قلم
دایر پس از بخشیدن پدرش، الهام گرفت تا کتابی روان‌شناسی بنویسد که هدفش نه دانشگاهیان، بلکه افرادی است که برای بهبود زندگی خود تلاش می‌کنند. او به Ft. لادردیل، فلوریدا، و به مدت 14 روز در یک هتل ماند و با نسخه خطی مناطق اشتباه شما: توصیه گام به گام برای فرار از دام تفکر منفی و در دست گرفتن کنترل زندگی خود ظاهر شد. این کتاب که در سال 1976 منتشر شد، خوانندگان را تشویق کرد تا با رهایی از تفکر منفی و یادگیری مدیریت بهتر احساسات خود، مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیرند. دایر از اصطلاح "مناطق اشتباه" برای نشان دادن رفتارهای خود ویرانگر مانند پشیمانی، اضطراب، احساس گناه، نگرانی و وابستگی بیش از حد استفاده کرد. این کتاب در نهایت به 47 زبان ترجمه شد و نزدیک به 100 میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخته شد و به یکی از پرفروش ترین کتاب های تمام دوران تبدیل شد.

با این حال، کتاب دایر به کندی عرضه شد. نسخه اولیه Your Erroneous Zones شامل 6000 نسخه بود و Dyer 2000 نسخه از آن را خریداری کرد تا مجبور به چاپ دوم شود. بعد از چاپ دوم بیشتر خرید. به این ترتیب، او کتاب را در گردش نگه داشت - اما مجبور شد کتاب‌ها را تخلیه کند و علاقه بیشتری برای چاپ آن ایجاد کند. در این هنگام دایر از دانشگاه استعفا داد و برای تبلیغ کتاب راهی جاده شد. برای بازاریابی آن، او کتاب خود را در ایستگاه های رادیویی محلی رها کرد، سپس برای ترتیب دادن مصاحبه ها پیگیری کرد. پس از اینکه دایر روی آنتن رفت، نسخه‌هایی از مناطق اشتباه شما را به کتابفروشی‌های محلی برد تا شنوندگان رادیو بتوانند نسخه‌هایی از آن را خریداری کنند. او همچنین در مشاغل، کالج ها و کلیساها از جمله Unity و Science of Mind سخنرانی کرد. او سمینارهای عمومی و کتابخوانی را راه اندازی کرد.

تلاش های دایر نتیجه داد و مناطق اشتباه شما مورد توجه قرار گرفت. در سپتامبر 1976، زمانی که از او برای حضور در نمایش امشب با بازی جانی کارسون دعوت شد، پس از خواندن کتاب او توسط هماهنگ کننده استعدادهای برنامه، او یک استراحت بزرگ دیگر دریافت کرد. دایر به زودی خود را در برنامه‌های گفتگوی تلویزیونی محبوب مانند The Merv Griffin Show و Dinah دریافت کرد! در 8 می 1977، نام او در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و به مدت 27 ماه در رتبه اول ماند. چهار روز بعد، در 12 می، دایر کارنگی هال را فروخت.

در سال 1978، دایر «Pulling Your Own Strings» را عرضه کرد که راهبردهایی را برای داشتن یک زندگی فارغ از تأثیرات دیگران ارائه می کرد. The Sky's the Limit (1980) خودشناسی را پوشش می دهد، در حالی که واقعاً برای فرزندان خود چه می خواهید؟ (1985) با هدف کمک به والدین به فرزندانشان آموزش داده شد که شادی خود را کنترل می کنند. هنگامی که آن را باور کنید، آن را خواهید دید (1989) بر روی دگرگونی شخصی متمرکز شد و معنویت را به ترکیب معرفی کرد، همانطور که سرنوشت خود را آشکار کنید: نه اصل معنوی برای به دست آوردن هر چیزی که می خواهید (1998) و 10 راز برای موفقیت و آرامش درونی. 2002).

دایر در مجموع بیش از 30 کتاب نوشت. در حالی که او کار خود را با نوشتن در مورد روانشناسی آغاز کرد، بعداً به معنویت روی آورد که از نظر او متمایز از مذهب بود. همانطور که او به خبرنگار تورنتو استار دبرا بلک گفت: "من فکر می کنم که مذهب چیزی است که ما را از هم جدا می کند، معنویت ما را متحد می کند. بیشتر تضادها در این سیاره بر اساس تحمیل دین به مردم است تا معنویت. مسیح وار بودن، بودا گونه بودن یا محمد وار بودن بسیار مهم تر از مسیحی، بودایی یا مسلمان بودن است. همانطور که دایر کشف کرد، بسیاری از مردم کتاب هایی در مورد خدا همراه با گفتگو در مورد آگاهی بالاتر می خواستند، اما نمی خواستند اطلاعات را در قالب مذهبی دریافت کنند. دایر یک جایگزین به آنها تحویل داد.

در تلویزیون به ابزار خودیاری تبدیل شد
در طول سال‌ها، دایر را می‌توان به همان اندازه که کتاب‌هایش در فهرست پرفروش‌ها قرار می‌گرفت، در تلویزیون دید. او که میهمان مورد علاقه بسیاری از مجریان برنامه های گفتگو بود، بیش از 35 بار در برنامه The Tonight Show ظاهر شد و به طور منظم در برنامه های The Oprah Winfrey Show و The Ellen DeGeneres Show حضور داشت. دایر و دی جنرس دوستان خوبی شدند و زمانی که در سال 2008 با پورتیا دی روسی ازدواج کرد، در مراسم عروسی او برگزار شد. دایر پیام خود را با محصولات صوتی و تصویری که برای خرید در وب سایت او در دسترس بود، تبلیغ کرد. او همچنین دوره های آنلاین برگزار کرد و وبلاگ نوشت.

دایر سه بار ازدواج کرد. او پس از جدایی از همسر اولش با سوزان کسلمن ازدواج کرد، اما در اواسط دهه 1970 از هم جدا شدند. در سال 1979، دایر با مارسلن روآن آشنا شد که با او صاحب پنج فرزند شد: اسکای (متولد حدوداً 1981)، سامر، سرنا، ساندز و ساجه (متولد 1989). مارسلن دایر از ازدواج قبلی دو فرزند داشت که آنها نیز به خانواده پیوستند.

اگرچه مارسلن و دایر در حدود سال 2003 از هم جدا شدند، اما هرگز طلاق نگرفتند. وقتی این رابطه دو دهه ای به پایان رسید، دایر در رکود فرو رفت و کتاب «قدرت نیت» را نوشت که در سال 2005 منتشر شد. چهار سال بعد او Excuses Begone! را منتشر کرد و به دنبال آن زندگی نامه خود را در سال 2014 من می توانم اکنون به وضوح ببینم منتشر کرد. دایر علیرغم موفقیتش، منتقدانی نیز داشت، که برخی از آنها شکایت داشتند که نسخه های ساده او برای داشتن یک زندگی رضایت بخش تر به افرادی که مشکلات پیچیده دارند کمک نمی کند. اتهاماتی مبنی بر سرقت ایده های او نیز مطرح شد، اما هیچ پرونده ای مورد محاکمه قرار نگرفت و او در طول زندگی خود یک نویسنده محبوب و پرفروش باقی ماند.

دایر در سال 2009 به سرطان خون لنفوسیتی مبتلا شد. او آخرین سال‌های زندگی خود را در جزیره مائوئی گذراند و در 29 آگوست 2015 درگذشت. به گفته استیو چاوکینز، که در لس آنجلس تایمز نوشت، خانواده دایر با یک پست فیس‌بوک مرگ او را اعلام کردند. بخوانید: «وین بدن خود را ترک کرده و در طول شب از دنیا رفته است. او همیشه می گفت که نمی تواند صبر کند تا این ماجراجویی بعدی آغاز شود و هیچ ترسی از مردن ندارد. قلب ما شکسته است.»

کتاب ها
دایر، وین دبلیو.، اکنون می توانم به وضوح ببینم، خانه هی، 2014.

دایر، وین دبلیو.، مناطق اشتباه شما، فانک و واگنالز، 1976.

نشریات ادواری
لس آنجلس تایمز، 1 سپتامبر 2015، استیو چاوکینز، "وین دایر، 1940-2015: گورو خودیاری با یک پیام ساده."

نیویورک تایمز، 31 اوت 2015، بروس وبر، "وین دبلیو دایر، نویسنده پرکار کتاب های خودیاری."

فیلادلفیا اینکوایرر، 28 اوت 1983، مارالین لوئیس پلواک، "وین دایر: بیایید آن را برای من بشنویم!"، ص. 11.

تورنتو استار، 29 سپتامبر 2002، دبرا بلک، «زندگی معنوی عمیق‌تر»، ص. F7.

https://reference.jrank.org/biography-2/Dyer_Wayne_W.html





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: